De grondbeginselen van Influencer Marketing

Altijd wanneer marketeers naar Influencer Marketing verwijzen, leggen ze de nadruk op het identificeren van hun influencers alvorens hun activiteit te meten en een soort relatie met hen te proberen starten. Echter kan dit misschien niet zo effectief zijn: eens u hebt ontdekt wie de influencers zijn, zou u moeten weten waarover ze praten. De drie fundamentele vragen over influencers zijn: wie zijn influencers; waarover praten ze; en waar gebeurt Influencer Marketing?

Wie

Om te antwoorden op de ‘wie’ vraag, zou u hun natuurlijke taal moeten analyseren om te vinden wat hun reacties zijn op meningen die uitgelicht zijn in nieuwsberichten, blogs, of social media. Door elke dag een analyse te maken van miljoenen documenten vol tekst, is het gemakkelijk om te weten wie invloed heeft gedemonstreerd.

Eens de lijst van influencers is afgewerkt, kan deze informatie verstandelijk gebruikt worden om relaties op te bouwen, content marketing te verbeten, thought-leadership te volgen, events te plannen en uw innovatieve marketingplan te bouwen.

Wat

Waarover praten influencers? Verschillende technieken voor het verwerken van natuurlijke taal kunnen gebruikt worden om de concepten te identificeren (onderwerpen en ideeën) en entiteiten (mensen, plaatsen en organisaties) van binnenuit de meningen die influencer scores aandrijven.

Door deze lijsten te bestuderen en een beetje onderzoek uit te voeren over de context, toon en details van de meningen om zo een waarachtig begrip te krijgen over wat influencers zeggen. Als je content marketing doet, zijn het veel ideeën om te herverdelen, vergroten of uw eigen mening aan toe te voegen. Als je hard werkt om te begrijpen waarom een concurrerend product een grotere reactie krijgt in uw markt, is dit een ongelooflijke manier om binnen te dringen in de hoofden van hun grootste ambassadeurs of tegenstanders.

Waar

Zodra u de ‘wie’ en ‘wat’ vragen hebt beantwoord, moet u weten waar u moet zijn om deel te nemen aan deze conversaties of om ze te sturen. Bovendien moet u weten welke publicaties gaan over welke aspecten van uw onderwerp en welke auteurs het meest frequent schrijven. U kan een PR opvolglijst proberen opbouwen, persberichten maken, beslissen waar u gesponsorde verhalen kan viseren en leren welke publicatie u zou kunnen toevoegen aan uw dagelijkse Reader’s Digest.

Tenslotte vereist het specifieke vaardigheden om marketing uit te voeren zonder de rol van invloed in uw marktplaats te beheersen. U kan niet gokken wie er meningen aan het delen zijn dat uw merk ten goede komen, en wie er een concurrent aan het voortduwen is of rechtstreeks u aan het afbreken is. Influencer marketing is cruciaal, zeker omdat het al dit giswerk uit uw innovatieve marketingstrategie en -tactieken haalt.

Lees meer