Google Seller Ratings gebruiken als een Innovatieve Marketingtool om concurrenten tegen te gaan

Google Seller Ratings gebruiken als een Innovatieve Marketingtool om concurrenten tegen te gaan

In de huidige wereld waar mobiel essentieel is voor prestatiemarketing, in Innovatieve Marketing wordt voorspeld dat mobiele reclames tegen eind 2015 50% van de reclame-uitgaven zullen vertegenwoordigen, meer dan desktop. Het is cruciaal dat marketeers dit nieuwe landschap beter begrijpen en hierop proberen te kapitaliseren.

Google verkopersbeoordelingen zijn al even geïntroduceerd en ze zijn niet echt nieuw in Google AdWords. Het nieuwere fenomeen is het gebruik van Google Seller Ratings (of Google verkopersbeoordelingen), dat exponentieel gestegen is sinds ze eerst beschikbaar waren. Wat is de reden achter zo’n groei?

Google verkopersbeoordelingen was een extensie die vooral gebruikt werd tussen retail e-commerce adverteerders. Later zijn adverteerders het in andere industrieën er voordeel uit beginnen halen en de voordelen zijn ontstaan door hogere doorklikratio’s.

Google verkopersbeoordelingen bestaat als een ‘geautomatiseerde extensie’ in Google AdWords dat automatisch wordt getoond als u aan de volgende vereisten voldoet:

  • Ten minste 30 unieke reviews – allemaal van de laatste 12 maanden.
  • Een samengestelde rating van ten minste 3,5 sterren.

Een adverteerders 30+ reviews kunnen van twee Google-gevestigde bronnen komen:

  • Google Trusted Stores
  • Google consumentenonderzoek

Reviews kunnen ook van derde partijen websites komen zoals:

  • Bazaarvoice
  • Bizrate
  • Feefo
  • PriceGrabber
  • ResellerRatings
  • StellaService
  • Trusted Shops
  • TrustPilot

Welke industrieën halen een voordeel uit Google verkopersbeoordelingen?

Bijna allemaal: retail e-commerce, gezondheidszorg, onderwijs, reizen en financiële diensten.

Hoe zet ik verkopersbeoordelingen op om op mijn reclames te tonen?

Het lijkt dat de meeste van deze niet-e-commerce adverteerders Google consumentenonderzoek gebruiken om Google verkopersbeoordelingen te vertonen op hun advertenties. Meer specifiek gebruiken ze hoogstwaarschijnlijk het meest eenvoudige (en gratis) type van Google onderzoek, de Website Tevredenheidsonderzoek genoemd. Echter komen er weel meer kosten bij kijken bij customisatie.

Er zijn nog veel meer extensies voor advertenties beschikbaar voor AdWords, zoals bijvoorbeeld sitelink extensies, locatie extensies, bel extensies, app extensies, call out extensies en review extensies. Er is in feite geen nood aan een keuze maken tussen de meerdere advertentie-extensies aangezien je meerdere extensies kan vertonen tegelijkertijd. Google verkopersbeoordelingen kunnen uw advertenties inderdaad helpen uit te blinken tegenover uw concurrenten. En ze kunnen uw doorklikratio verbeteren (meer dan alle andere advertentie-extensies), wat kan leiden tot een hogere kwaliteitsscore en een lage kost per klik.

Lees meer