’s Werelds meest invloedrijke CMO’s volgens Forbes

De uitdaging voor elke marketeer tegenwoordig is om te communiceren in een zeer luide wereld. Ze zijn afhankelijk van hoe duidelijk en ruim ze hun merkboodschappen kunnen verdelen – maar wie zijn de CMO’s die het best presteren inzake Influencer Marketing?

Het Derde Jaarverslag van Forbes & de CMO Influence Studie van Appinions kunnen deze vraag zeker beantwoorden. Het omvat de meest invloedrijke CMO’s in de wereld op basis van een analyse die Appinions heeft uitgevoerd over de top marketing leidinggevende bij leidende bedrijven van de Forbes 2000 Largest Companies List.

Voor het derde jaar op rij is Apple’s Phil Schiller bekroond als de meest invloedrijke CMO in de wereld, gevolgd door David Lauren, EVP Advertising, Marketing en Communications bij Ralph Lauren, Tim Mahoney, Global CMO-Chevy bij General Motors, Jim Farley.- Ford, John Frascotti – Hasbro, Kristin Lemkau – JPMorgan Chase, Trevor Edwards – Nike, Beth Comstock – General Electric, Seth Farbman – Gap, en Alain Visser – Volvo.