Innovatieve Marketing | Hoe belangrijk is YouTube voor uw merk?

Innovatieve Marketing | Hoe belangrijk is YouTube voor uw merk?

YouTube is uitgegroeid tot een essentieel onderdeel van Innovatieve Marketing, en dat is voornamelijk te wijten aan zijn geschat publiek van 1 miljard gebruikers. Die 1 miljard gebruikers maken gebruik van het videoplatform om video’s te bekijken, up te loaden en te delen. YouTube is op dit moment zo een belangrijk content platform dat het ondenkbaar is dat merken het kanaal niet in hun inbound marketing strategieën zouden gebruiken.

YouTube verwijzingen stimuleren engagement en zijn een drijfveer voor verkoop

Volgens het rapport van Adobe’s in Sociale Intelligentie, de gemiddelde opbrengst per bezoek (RVP) van YouTube is $.70 en dat is te wijten aan het feit dat video’s betrokkenheid vergroten terwijl YouTube verwijzingen, de verkoop en inkomsten doen stijgen. Het is opmerkelijk dat voor sommige industrieën, een aanzienlijk deel van de algemene orders gedreven worden door YouTube. Deze bedrijfstakken zijn o.a.:

  • Digitale producten (47% van de bestellingen)
  • Services (36%)
  • Merchandise (29%)
  • Automobiele sector (26%)

Hoge succespercentages

Volgens Shopify, is YouTube gerangschikt 3de sociale netwerken met de hoogste omrekeningskoersen (1,16%) achter Facebook en Vimeo.

Video’s zijn een drijfveer voor emotie

Video’s, beter dan elk ander medium, vergemakkelijken het voor bedrijven om het verhaal van uw product of dienst op een zodanige wijze dat het emoties opwekt door het creëren en het maken van een echte verbinding met uw publiek. Brand Storytelling over producten laat u toe om passief te verkopen uw producten, zonder te vervreemden van uw publiek.

YouTube for Beauty-gerelateerde bedrijven

De afgelopen jaren heeft YouTube vrij eenvoudig een enthousiast publiek verworven in termen van beauty, verzorging en make-up. Het aantal weergaven, likes, shares en kanaal abonnees hebben een exponentiële groei doorgemaakt. Volgens het AdAge, hebben beauty video’s op YouTube TV kijken onder een jonger publiek, aanzienlijk overtroffen. Pixability stelt dat die cosmetische video’s in staan voor 51% ten op zichte van alle beauty gerelateerde video’s.

Video: een must-have innovatieve Marketing Tool

Volgens het industrie rapport van Social Media Marketing in 2015, maakt 57% van de marketeers momenteel gebruik van video als integraal onderdeel van hun sociale mediastrategie. Terwijl 72% van hen duidelijk maakt dat ze er meer over zouden willen bijleren en plant om het komende jaar meer effectief gebruik te maken van videomarketing. (66% van de marketeers plant om meer gebruik te maken van YouTube in 2015 dan in 2014). Marketeers gebruiken video’s voor Tutorials en DIY video’s, getuigenissen, Interviews, Humor en Product demo’s.

Video is veel krachtiger dan het geschreven woord

Forrester Research’s Dr. James McQuivery stelt zelfs dat “één minuut video de waarde heeft van 1,8 miljoen woorden”. Het is een onweerlegbaar feit dat video meer engagement genereert, wat de retentieniveaus doet oprijzen. Het is bewezen dat 65% van de mensen kijken naar meer dan 3/4 van een video.

YouTube video’s verhogen kansen beter rang

Video is gebaseerd op een onderzoek van Searchmetrics, en heeft een groter aandeel van universele zoekresultaten dan enig ander medium. Een Universal Search, gedefinieerd als een standaard Google-zoekopdracht is het weergeven van verschillende soorten inhoud: kaarten, winkelen resultaten, beelden, video’s, enz. In feite ingehaald YouTube-video’s massaal andere videoresultaten in de SERPs, met 8 uit elke 10 videoresultaten wordt van YouTube.

Mensen die naar video’s kijken kopen meer

Volgens het 2014 Video Commerce Benchmarks rapport, onthulde Invodo dat online shoppers die video’s hebben bekeken 1,6 keer waarschijnlijker zijn een aankoop te zullen uitvoeren dan shoppers die geen video’s hebben gezien.

Hoe haal je het meeste uit je video content:

  • Gebruik sterke, prominente ‘calls to action’ in je video’s
  • Zorg dat uw videospeler SEO-vriendelijk is, om zo meer search engine verkeer te ontvangen
  • Gebruik ‘call to action’ knoppen die helder zijn en makkelijk te zien
  • Zorg dat uw video reactief is, om zo beschikbaar te zijn op verschillende toestellen
Lees meer